Reklame guld – ekstreme fordele udvinding For E-forfattere

Når en skattet projekt som din første ebook eller ecourse er afsluttet, skal vi vende vores opmærksomhed mod markedsføring af dit projekt.

Her er hvor tingene undertiden vise lidt vanskeligt, hvis forfatteren og tilhænger er en og samme person, og her er hvor vi skal være forsigtige og tage de rette skridt i den rigtige rækkefølge, så vi kan bo på sporet.

For at skrive nogen form for marketing materiale til din e-bog eller kursus, skal du være helt fortrolig med alle fordelene ved dit produkt.

Nu synes det klart, at forfatteren, af alle mennesker, skal være fortrolig med fordelene, men der er sådan en ting som overdrevne fortrolighed, samt at have ligget i projektet for lang tid og dermed ikke se den legendariske skoven for bare træer længere.

Jeg medhjælpende netop sådan en ebook forfatter og absolut myndighed om at skrive deres vigtigste salg side anden dag, og jeg var overrasket over, at de ikke kunne besvare visse grundlæggende spørgsmål jeg sætte dem, såsom:

“Hvor mange kapitler er der i din bog?”

“Hvor mange sider er din bog har?”

“Hvor mange illustrationer?”

“Hvor mange ord?”

“Hvad er ISBN?”

Svaret var altid noget i retning af “Ahm… Jeg tror, jeg kunne slå det op…”

Oooh!

Disse er slags “tekniske oplysninger”, der håndteres i et forlag af “andre mennesker” – men naturligvis i webpublicering de skal være kendt præcis af forfatteren, fordi disse ting omfatter de “tekniske specifikationer” af produktet og en potentielle køber kan godt forhøre sig eller har brug at vide op foran, før de foretager deres købsbeslutning.

Men det er bare et eksempel og på en måde, det er toppen af isbjerget.

Hvad blev meget klart var, at den pågældende forfatter havde savnet ud oven på det første trin i enhver marketing analyse.

Dette vigtige skridt, som er det centrale emne i denne artikel, er afgørende for at kunne skrive enhver form for reklame kopi, at målrette de korrekte publikum med den korrekte metode og at markedsføre produktet, fuld stop.

Dette første trin kaldes “fordele udvinding”.

Sådan gør du fordele udvinding ***

Du har brug for en udskrevet kopi af din bog eller kursus, masser af tomme stykker papir, en stor pulje af kaffe og så, skal du tage din forfatter hat og i stedet, du lægger på din markedsføring hat og gå gennem tekst, et afsnit ad gangen , og “uddrag” alle de fordele, der kunne eventuelt opstår til læseren/brugeren/eleven og alle de kommer i kontakt med * hvis de følger de råd og procedurer skitseret * præcis.

Der er en enorm vifte af potentielle fordele, der kan og vil blive fundet i denne proces, og endda før vi kommer ind i teksten og selve indholdet, der er også fordele såsom:

God størrelse print – let at læse for ældre, undgå hovedpine!

God brug af white space – let på øjet, afslappende læsning

Velstruktureret – er informationsstrømmen logisk, og derfor let at forstå og lære

Fuldt indekseret – er ting lette at finde, kan du hurtigt komme til hvad du behøver at vide.

Nyttige diagrammer og illustrationer – billeder siger mere end tusind ord…

… og så videre.

Når du kommer ind på indholdet, vil du bemærke, at nogle gange, en enkelt sætning eller afsnit skjuler en stor fordel, som f.eks:

“Enkelt lidt kendt hemmeligheden til alle dine marketing problemer!” (Side 23)

Tage din tid og holde sikkerhedskopiering og spørger dig selv igen og igen, “Hvilke fordele vil læseren/brugeren få fra dette?”

Straks, kort sigt, lang sigt?

Don’t stop med ting som,

“Læseren vil lære hvordan man bruger snarkometer…”

Det er ikke en fordel.

En fordel er, hvad der sker, når du bruger en snarkometer som sit ophav designet det til at blive brugt – så fordelen kan være:

“Læseren vil kunne fange selv godt skjult, sjældne og flygtige snarks.”

Derfra, kan du gå yderligere fremtidige ydelser, såsom:

“Læser vil blive berømte og rige fra hans snark salg.”

Det er punktet, efter at alle!

Sortering af dine fordele ***

Hvis du gør det korrekt, vil du finde hundredvis af fordele, store og små, og for alle mulige forskellige programmer, situationer og mennesker, og fra alle mulige forskellige vinkler, i enhver anstændig ebook eller ecourse.

Du vil have dem alle skrevet ned, som de kommer, med henvisninger sidetallene på dine mange ark papir.

Nu er det tid til at sortere dem ud.

For det første gå gennem din liste og finde de store fordele, som ville gøre den bedste overskrifter og store bonus lister.

Så snart du har fået dem, falder din reklame og markedsføring på plads fordi nu ved du, hvad det er at du er sælger!

“Inderst inde”, naturligvis du vidste det alle sammen, men det er ekstraordinært hvordan “dybt nede” disse ting er ofte og hvor hårdt man har grave for at få det ud af forfatterne til at bringe det til overfladen!

Udvælge top ti fordelene og overføre dem til et nyt ark papir.

Nu, samle de næste 20 eller så der bliver fordele i lister på banen sider, eller lægges til slut i classifieds og salg breve.

Endelig tage resten og sortere dem ud i nogen måde du ønsker.

Du kan finde, at et bestemt marked fremgår, at du ikke havde tænkt over før med deres egen fordele liste der er helt adskilt fra de generelle vigtigste fordele, og hvor du kan derefter markedet dit produkt i overensstemmelse hermed.

Du kan godt finde materiale blandt de fordele, som du kan bruge til at skrive artikler eller engagere sig i kunde “uddannelse” – forklare hvordan og hvorfor disse ydelser opstår i særskilte artikler så de kommer til at påskønne hvad du gør og hvor værdifuld dit produkt virkelig er.

Du vil finde ideer, overskrifter, tag linjer og ren reklame guld kopi i denne fordele udvinding og analyse.

Og når du er færdig, du er nu klar til at skrive egentlige reklamer af enhver art – og du vil finde, at nu du rent faktisk ved, hvad dit produkt er fra en marketingmedarbejder synspunkt, du vil også kunne sælge det til andre.

Ã…h, og en ting mere.

En fordele udvinding er også muligvis en af de mest motiverende og spændende ting nogen forfatteren eller creator kan gøre for sig selv.

Yup, er det sandt. Det er virkelig god, og det virkelig har alle disse fordele!

Det vil gøre verden til din selvtillid og din evne til at begynde at råbe om de fantastiske fordele ved dit fantastiske produkt fra hustagene – og det til gengæld fører til en hel masse mere salg, flere penge i banken, mere glæde og frihed og kærlighed hele vejen rundt!

Så hvis du endnu ikke har gjort dit ord for ord ekstreme fordele udvinding, gå til det nu.

Det er absolut det første skridt til alle fremtidige markedsføring.

Godt held og overraskelse velsignelser,

Silvia

Silvia Hartmann

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *